حوادث و وقايع قيام امام مهدي(عج)

حوادث و وقايع قيام امام مهدي(عج)

« اي مردم : هركس مي خواهد به آدم وشيث بنگرد ، منم آدم و شيث. هركس مي خواهد به نوح وفرزندش سام بنگرد ، منم نوح وسام. هر كه ميخواهد ابراهيم و اسماعيل را ببيند ،منم ابراهيم و اسماعيل. هركه مي خواهد موسي و يوشع را بنگرد ، منم موسي و يوشع. هر كس مي خواهد به عيسي وشمعون نظر كند ، منم عيسي وشمعون. اي مردم : هركه مي خواهد به حضرت محمد(ص) و امير المؤمنين (ع) نظر نمايد ، منم محمد و امير المؤمنين.

و هر كس مي خواهد كه به حسن و حسين بنگرد ، منم حسن وحسين. وهركه مي خواهد به ائمه از فرزندان حسين (ع) نظر نمايد، منم از امامان نسل حسين .پس اجابت كنيد دعوت مرا و من امروز شما را به آنچه تا كنون هشدار داده و نداده اند ، هشدار ميدهم.

****

ياران مخصوص امام مهدي(عج) سيصد وسيزده نفرند كه از نقاط مختلف جهان گرد حضرت جمع مي شوند ودر مكه با آن حضرت بيعت ميكنند.

در هنگام ظهور حضرت مهدي (عج) ندايي از آسمان شنيده ميشود كه :

اي مردم (عالم): خداوند تبارك و تعالي زمان حكومت و رياست ستمگران و جبارين را به پايان رساند و ولايت و سروري بهترين اشخاص امت محمد(ص) را براي شما قرار داد ، به مكه هجوم آورديد و به ياران (حضرت مهدي روحي له الفدا) ملحق شويد.

****

ابتدا ياران خاص حضرت يعني همان سيصد وسيزده نفر ، خود را به مكه مي رسانن و با امام خويش بيعت مي كنند.(تعداد و خصوصيات ياران امام زمان (عج) در پست بعد مورد بحث قرار مي گيرد) . بقيه ي ياران آن گرامي تا سيصد و سيزده نفر كه از شهر ها و روستا هاي گوناگون جهان هستند.

امام مدتي در مكه مي ماند و بعد به سوي مدينه حركت ميكند.مفضل ابن عمر از امام صادق (ع) سوال كرد حضرت مهدي(عج) با مردم مكه چه مي كند؟

فرمود: آن ها را دعوت به حكمت و موعظه حسنه مي كند ، آن ها هم از وي اطاعت مي نمايند. آنگاه مردي از خاندان خود را در آن جا به نيابت خود منصوب داشته و مكه را به قصد مدينه ترك مي گويد. مفضل پرسيد با خانه ي خدا چه مي كند؟ فرمود: آن را به صورت اول همانند زمان آدم وابراهيم و اسماعيل در مي اورد و هر آثاري كه در مكه و مدينه و عراق و ساير مكان ها از ستمگران باقيمانده باشد همه را ويران مي كند. مسجد كوفه را نيز خراب كرده و براساس همان روز هاي اولش مي سازد.

امام(ع) پس از مبارزاتي در مدينه با سپاه خود به سوي عراق و كوفه مي آيد ، در كوفه با سيد حسني ملاقات مي كند و سيد حسني و سپاهيانش با امام بيعت مي كنند.

مركز حكومت حضرت مهدي روحي له الفداء كوفه است و محل حكومتش مسجد جامع كوفه و جايگاه تقسيم غنائم و بيت المال مسجد سهله مي باشد. سپس امام صادق (ع) به مفضل فرمودند كه : طول شهر كوفه به پنجاه و چهار ميل مي رسد به طوري كه خانه هاي آن مجاور كربلا مي باشد و خداوند در آن ايام كربلا را محل آمد و رفت فرشتگان و مؤمنين خواهد نمود وبركت و نعمت را در آن سرازير خواهد كرد.

*******

امام (ع) شرق و غرب جهان را فتح كرده و اسلام را بر سراسر جهان حكمفرما مي سازد و دين را تجديد حيات مي نمايد به گونه اي كه مردم خيال ميكنند حضرت مهدي روحي له الفداء دين جديدي آورده است.

او طبق كتاب خدا و سنت پيامبر و سيره ي اهل بيت گرامش عمل مي كند، مانند جدش امير المؤمنين غذايش ساده و لباسش خشن است. در حكومت امام (ع) ، بركات زمين آشكار و ثروت و نعمت و ميوه و محصولات بسيار مي شود ، فقر از بين مي رود و همگان در رفاه و نعمت خواهند بود كه كسي براي پرداخت زكات و صدقه فقيري نمي يابد و به هركس رجوع كند كسي او را نمي پذيرد. به شوق مجاورت با امام (ع) آنقدر از مومنان و پيروان در كوفه ساكن مي شوند كه براي گنجايش نماز گزاراني كه به امام اقتدا مي كنند مسجدي بسيار وسيع بنا مي كنند كه هزار در دارد.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ 21 / 1 / 1393برچسب:, ] [ 17:47 ] [ علیرضا موذنی ]
[ ]